پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

بی شک نقد سازنده و منصفانه از جمله مهم ترین دستاوردهای برگزاری کرسی های آزاداندیشی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها به شمار می آید.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبرحوزه، خانم امر اللهی، کارشناس مسائل سیاسی طی سخنانی در نشست «کرسی های آزاداندیشی در نگاه مقام معظم رهبری» در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س) تهران با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از نظر رهبر معظم انقلاب، تحقیقات و پژوهش های حوزه علمیه در مسایل فکری باید به گونه ای باشد که هدایت و جذب مردم را به سوی دین در پی داشته باشد.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در این باره گفت: کرسی های آزاد اندیشی بستری را فراهم می کند تا حوزویان و دانشگاهیان بتوانند نظرات، افکار و نقدهای سازنده خود را ارائه کنند و در این خصوص دارا بودن تخصص ، تعهد ، و سعه صدر برای افراد امری لازم است که رعایت همین موارد سبب تولید علم و فرهنگ می گردد.

امراللهی در ادامه دستیابی به نقد منصفانه و انتقاد سازنده را یکی از دستاوردهای مهم این کرسی ها دانست و افزود: یکی از مهمترین آثار گسترش کرسی های آزاد اندیشی در مراکز علمی کشور، تقویت و ارتقای روحیه نقدپذیری، فرهنگ مناظره و جلوگیری از هتاکی و جدال می باشد.

وی همچنین با اشاره به تلاش های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت مخدوش جلوه دادن مدل حکومتی دینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فواید برگزاری این کرسی ها مبارزه و پاسخگویی به تفکرات غربی به ویژه تفکرات ناشی از مکاتب سکولاریسم و اومانیسم می باشد.

این کارشناس سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود ، ارتقای روحیه اعتماد به نفس، خودباوری، استقلال اسلامی، بومی شدن علوم انسانی، تلاش برای پاسخگویی به شبهات و مسائل روز جامعه را از دیگر آثار و نتایج راه اندازی این کرسی ها در سطح مراکز علمی معرفتی جامعه عنوان کرد.

وی در خاتمه گفت: احیای کرسی های آزاداندیشی و فرهنگ نقد پذیری در جامعه، بالندگي و پويايي فضاي جامعه را در پی دارد و در مقابله با تبليغات و توطئه هاي دشمنان نقش بسيار مهمي ایفا می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha